joi, 22 februarie 2024

Câteva vorbe despre 10 de spade

Arcana minoră 10 de spade mi se pare printre cele mai interesante din setul de tarot. Este de departe poate cea mai negativă carte ce poate cădea într-o etalare. În tarotul Waite-Smith vedem un bărbat pe un câmp de luptă străpuns de 10 săbii în spinare.

În unele interpretări distingem și sânge pe aceste arme în timp ce figura întinsă pe câmpul de luptă pare mai mult decât moartă.




Dacă ar fi să interpretăm povestea acestei cărți realizăm că acesta a fost străpuns de circumstanțe și forțe dincolo de puterea lui de control sau poate și înțelegere.

Eu o văd strâns legată și de cartea precedentă din set, 9 de spade în care vedem o femeie trezindu-se în miezul nopții plângând în timp ce 9 săbii sunt înfipte în peretele din fața ei indicând grijile și tristețea copleșitoare.

În unele interpretări această femeie este soția celui ucis și înjunghiat în arcana 10 de spade.

Seria cărților de aer sau de spade au o reputație negativă, dar aceasta e cea mai negativă. Este cumulul gândurilor și ideilor până la punctul în care ne îngroapă.

Cabalistic corespunde cu sefira Malkuth în Yetzirah și astrologic cu Soarele în primul decan al Gemenilor.

Eu am meditat săptămâni poate chiar luni de zile la această carte într-o perioadă în care viața mea părea să meargă de la rău la mai rău. Nu vreau să intru în multe detalii dar simțeam că nu am cale de ieșire și că sunt la pământ.

Disperarea și experiența traumatizată totuși o trăiam mai mult în mintea mea fiindcă se întâmpla să catastrofez niște evenimente ce ar fi putut altfel mai ușor gestionate, dar nu știam cum.

Cumva această arcana minoră mă atrăgea fără să îmi explic de ce. Poate fiindcă o asociam atât de mult cu vremurile grele dar în toată disperarea reprezentată de aceasta am regăsit și speranța.

Fiindcă această carte are și o conotație pozitivă. După moarte și sfârșituri vin noi începuturi și renașterea ce urmează. Sfatul acesteia este să păstrăm speranța în momentele grele fiindcă dacă ești la pământ și mai jos nu se poate, singura direcție în care poți să te miști este înapoi sus.

Sper că vorbele mele despre această carte fascinantă vă vor fi de folos, mai ales când simțiți că treceți prin vremuri dificile.

Multe binecuvântări.

Frater Iustin Levi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu