luni, 8 ianuarie 2024

Lucruri neimportante.

Urmărind calea inițiatică de câțiva ani, am trecut prin mai multe transformări și procese. Unele au fost foarte plăcute, altele mai puțin. 

Aici putem vorbi de tot felul de schimbări, prieteni cu care nu mai ești prieten, relații puse sub presiune, schimbări bruște pe plan profesional și nu toate armonioase inițial, și cel mai mult în experiența mea, schimbarea de interese.



Se întâmplă să fiu genul de om care să fie mereu activ pe paginile de social media, dacă nu să îmi fac opinia știută măcar să generez o reacție fie că e pozitivă sau negativă. Se întâmplă și să am niște pasiuni și interese ce mi-au ocupat o bucată MARE din viața mea de adolescent și adult, hobby-uri la care țineam și am investit mult timp, bani și energie.

Acum însă, în mijlocul căii inițiatice pe gradele elementale, deseori când sunt în spațiul de meditație realizez că toate aceste dorințe, ambiții și pofte nu mai înseamnă nimic pentru mine. O mulțime dintre ele realizez că nu au contat niciodată cu adevărat și că poate m-am convins să îmi pese de ele.

Bineînțeles, fiecare om are obsesiile sale, pentru unii sunt relațiile, pentru alții fotbalul și susținerea echipei preferate, uneori până la moarte, pentru alții politica și partizanismul asociat, fie că ai fi de dreapta sau stânga, pentru mine a fost muzica și ceea ce mi-aș fi dorit să fie o carieră artistică. Acum asta nu mai contează. Nu fiindcă am renunțat, aceasta rămâne un hobby în continuare. Pur și simplu, la fel ca alte preocupări, a devenit încă un lucru neimportant. Este o rămășiță a ceva din trecut dar nu și ceva de actualitate.

Citeam înainte să încep pe calea aceasta că urmărind-o și practicând ritualurile și meditațiile zilnice te schimbă, dar nu mă așteptam să înțeleg și cum. Acum încet, încet, adevărul iese la suprafață și ceea ce este neimportant se scufundă în adâncul apelor de își au locul.

Multe binecuvântări. Frater Iustin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu